dimecres, 8 de maig del 2013

El nou interior dels trens de Rodalies 3

Finalment ha arribat el dia. Avui he pogut fer el primer viatge amb els trens 447 de Rodalies 3 amb l'interior remodelat.

Valoracions:

Seients més còmodes però encara excessivament durs. On són aquells seients blaus i esponjosos (foto, del blog de Rodalies Vic R3) que tenien abans els trens de rodalies? Allò sí que era comoditat! Hem guanyat comoditat però encara estem lluny d'uns seients còmodes.

El recolza braços central es pot aixecar i és moilt pràctic però el de la banda de la finestra, molesta sobretot si estàs treballant amb un ordinador. Pel que fa a la disposició, hi ha seients encarats per a quatre persones (2+2) i d'altres de només dues persones. En aquest darrer cas, la sensació és una mica claustrofòbica perquè els respatllers són molt alts i no tens visibilitat.


A mi no em convenç aquesta nova disposició i prefereixo la típica de 2+2. A més, crec que en els vagons remodelats hi ha una mica més d'espai per posar les cames entre seient i seient.

Es troben a faltar les taules promeses per a poder llegir o treballar amb l'ordinador amb normalitat. I aprofito aquest punt per indicar que la cobertura de dades mòbils continua essent pèssima. A bona part de la línia no hi ha una cobertura acceptable.

Pel que fa als espais per a bicicletes i esquís, n'hi ha dos a cada vagó i poso en dubto que siguin espais massa utilitzats. En canvi es troben a faltar espais per deixar maletes grosses, que sempre acaban al passadís central.

Inicialment també es va dir que es renovaria el sistema de climatització. A les darreres notícies publicades sobre la circulació dels trens remodelats no es fa cap menció d'aquest aspecte. No sé si s'ha renovat o no però si a partir del soroll que continuen fent els aparells crec que puc afirmar que s'han deixat els que hi havien. 

D'altra banda els trens continuen fent una pudor insuportable que s'enganxa fins i tot a la roba i no marxa fins que la rentes.

Finalment s'han repìntat els trens d'un color blanc més clar que el que hi havia fet que dóna més lluminositat. I el terra, que també deien que es canviaria, continua essent el mateix.


Perdoneu que no m'allargui més però he d'anar a canviar-me de roba per treure'm de sobre aquesta pudor de Renfe.
 
En resum:
Hem millorat en comoditat pel que fa als seients però continuem tenint:
  1. Trens lents, molt lents (1h 45' - 1h 50' per fer 100-110 km Ripoll-Barcelona)
  2. Trens molt sorollosos.
  3. Trens que fan pudor.
  4. Manquen les taules per treballar amb comoditat.
  5. La gestió i l'explotació de la línia continua essent pèssima. Com pot ser que un tren arribi sempre 8-10 minuts tard? No seria millor publicar horaris reals? O és que fa vergonya publicar que un tren de l'Europa moderna tarda dues hores a recórrer 100 km?

PS. Realment val 3,2 millions d'euros fer la remodelació de 14 trens o és que hi ha uns quants 3% pel mig? O potser inclou una partida pel detergent que ens haurien de regalar amb cada bitllet que comprem.

5 comentaris:

Alex ha dit...

Algunes puntualitzacions que m'han arribar per Twitter: el soroll no és dels aparells de climatització sinó del compressor de la unitat; no obstant, en algunes unitats continua fent molt soroll. I m'han dit que el què genera la pudor és el mata-rates; d'acord, però als FGC no hi ha pas rates i no fa aquesta pudor.

Anònim ha dit...

Quejandose por todo. No queriais un tren con asientos cómodos? Pues ahí estan, solo poneis pegas a todos. Estos trenes tendran entre 18 y 10 años y no son tan viejos...

Alex ha dit...

Queixant-nos per tot no. Queixant-nos pel què no funciona i pel què es fa malament.

Unknown ha dit...

Pots dir-me a quines hores circula aquest tren?? Sóc usuari asidu a aquesta línia i encara no he vist cap d'aquests ni ningú de l'estació de Vic o de l'hospitalet tenen cap informació.

Alex ha dit...

Les vegades que he viatjat amb aquest tren ha estat de Barcelona a Ripoll amb el tren que passa per plaça Catalunya a les 15:15. També alguna vegada amb el mal anomenat "tren bala", de Barcelona cap a Ripoll (passa a les 18:32 per plaça Catalunya).